På ehandel.com: Värdet av mycket feedback

Veckans inlägg på ehandel.com handlar om feedback, om hur värdefullt det är att få andra människors syn på den idé du har. Men också om att våga lita på din egen magkänsla och din egen erfarenhet. Vad har du för erfarenheter av detta?

Det är spännande och intensiva tider just nu. Som jag berättat tidigare tittar vi på finansiering just nu, och som del av den processen går vi just nu igenom Språngbrädan hos Connect. En tydlig process där vi får stöd i att utveckla vår presentation för investerare och där vi i veckan fick beskedet att vi passerat Urvalet och nu är inbokade på investeringslunchen senare i november!

Den här processen är guld värd. Inte bara för att vi får många nya kontakter, utan framförallt för den feedback vi får från alla paneler med experter som bedömer vårt case och vår presentation. Vi har upplevt det i tidigare rådgivningsprocesser i vårt företags historia också – att många experter ger helt olika råd och feedback – och det är tydligt även den här gången. Deras egen bakgrund och erfarenheter speglas verkligen i den feedback vi får. Från rådgivare som har jobbat mycket med internet får vi helt annat feedback än från rådgivare som har annan entreprenöriell bakgrund. Inget av dem är fel eller dåligt på något sätt – bara annorlunda.

Allt det här stärker mig i min övertygelse om att det inte bara handlar om att vara glad och tacksam om vi får in pengar från en investerare. Det handlar lika mycket om att välja rätt investerare att jobba med, eller att vara trygg i att ens egna erfarenheter från att jobba i bolaget väger minst lika tungt som de experter som ska ge oss råd. För det är ju vi som ska fortsätta driva och brinna för vårt bolag, på vårt sätt. Självklart ska vi lyssna på alla goda råd, och så tar vi till oss det bästa. Att lyda alla goda råd – det är helt omöjligt!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *