Min föreläsning på SEBC i Göteborg

I slutet på förra veckan var det konferensdags igen. Den här gången var jag inte bara deltagare utan även en av talarna. Det var Jetshop som ordnade Scandinavian e-Business Camp och agendan var späckad med intressanta, duktiga och inspirerande talare.

Återigen så tyckte jag att mycket fokus låg på kunden, precis som det ska vara. Det var som sagt många bra presentationer, men några av mina favoriter var Jarno från Nelly.com och Dan från Roligaprylar.se som båda pratade om att det handlar om att älska kunden och att hellre investera i kunden än i extern marknadsföring. Sebastian från Klarna berättade om deras entreprenörsresa och jag tycker alltid att det är lika inspirerande att få höra om andras med- och motgångar!

Det var väldigt roligt att vara med som en av dessa talare. Min presentation utgick från vår egen resa med Signerat.se, hur det går att göra mycket med små resurser och mina viktigaste lärdomar från den här tiden. Även om fokuset var mycket ehandel, så tycker jag att de flesta av lärdomarna fungerar på alla branscher och oavsett om man är entreprenör eller inte.

Föreläsningen streamades och går även att se nu i efterhand på ehandel.se (även om jag inser att jag nog lyckades undvika att vara med i bild i princip hela föreläsningen. Ojdå…). Själva presentationen kan du se här nedanför.

Stort tack till gänget på Jetshop för bra arrangemang! Och på tisdag är det dags igen. Då åker jag till Luleå tillsammans med gänget på Internetworld, som då arrangerar Webbdagarna där. Presentationen där blir på ungefär samma tema, och du kan se den här redan nu.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *