Magkänsla, data och spännande event

För snart ett år sedan höll jag en session på Geek Girl Meetup om att kombinera magkänsla och data. Jag tyckte att det under en period pratats så himla mycket om datadrivet, big data, osv. Och även om data är otroligt viktigt så måste man ha med de mjukare värdena också. Att kunna lyssna på sin magkänsla, för att sedan använda data som underlag för att se om det stämmer. Efter sessionen blev jag också intervjuad i InternetWorld i ämnet.

Därför är det lite roligt att läsa det här inlägget, från grundaren av Fab.com. Magkänsla och data i en härlig kombination. Vi kallar det för en vinnande strategi, eller vad säger ni? ;-)

Det är för övrigt en intensiv vecka den här veckan. Ikväll ska jag delta i Pitch me up, och sedan följer två fullspäckade dagar på Waterfront där Webbdagarna går av stapeln. Ses vi där?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *