Besöksnäringens Forsknings- och Utvecklingsfond
Under våren 2010 har Latitud arbetat tillsammans med SHR för att skapa en grafisk profil för den nybildade Besöksnäringens Forsknings- och Utvecklingsfond. Fonden syftar till att ”främja vetenskaplig forskning, innovationer och utvecklingsprojekt som är till gagn för företag och anställda inom den svenska besöksnäringen och bidrar till en positiv utveckling av näringen”. Fonden är partsgemensam mellan SHR, Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare, och HRF, Hotell och Restaurangfacket.
Projekten som fonden finansierar är ofta ett möte mellan forskningsvärlden och besöksnäringen, och detta möte ville jag visualisera genom logotypen. Viktiga kärnvärden i arbetet har varit balans, utveckling framåt, relationer i arbetslivet, tidlöst, seriöst och modernt.
Förutom logotypen har också visitkort, dokumentmall och hemsida producerats. I anslutning till arbetet med hemsidan arrangerades också en fotografering för att få fram den rätta känslan i bilderna.
Läs mer om fondens arbete på www.bfuf.se.