E-handel

Sedan 2008 har e-handel varit grunden för min verksamhet, men även har engagemanget i de mindre företagen funnits med. Och även om jag älskar de digitala möjligheterna som finns och växer fram, så är jag starkt övertygad om att ett företag måste finnas i flera kanaler – allt hänger ju på vem kunden är! Det är många upplevelser av ett företag eller ett varumärke som inte går att återskapa digitalt, likaväl som det digitala ger dig möjligheter att nå ut till fler och kommunicera direkt med kunderna på helt andra sätt.

Jag har startat upp flera e-handelsplatser (Signerat.se, Nordic Design Collective, Nordic Kind, Nordic Poster Collective och Mylla) och varit rådgivare till en mängd småföretagare och entreprenörer. Under en termin var jag också ansvarig för E-commerce Parks inkubator, där jag ansvarade för utbildningsinnehållet och coachade e-handlare.

Nu finns också en del av min kunskaper samlade på ehandelskurser.com, där du kan få en heltäckande introduktion till det breda område som e-handel innebär. Förutom grundläggande insikter om strategi och vem som egentligen är din kund, så fyller vi på med kunskap om digital marknadsföring, tekniska plattformar och kundvård i digitala kanaler.

Erfarenheter

Sammanfattningsvis täcker mina kunskaper och erfarenheter inom e-handel många delar:

  • Strategi
  • Affärsutveckling
  • Marknadsföring
  • Varumärkesutveckling
  • Kommunikation
  • Värdebaserat entreprenörskap
  • Innovativa affärsmodeller
  • Val av försäljningskanal
  • PR och sociala medier
  • Utvärdering av tekniska plattformar
  • Projektledning av utvecklingsprojekt för e-handel
  • Agila metoder
  • Trendspaningar
  • Föreläsningar
  • Coaching av entreprenörer